حاجرضایی: آقایان کیروش و برانکو! در بدترین شرایط اقتصادی بهترین دستمزد را میگیرید، به ما رحم کنید/ ایران تیم خوب مراکش را نابود کرد
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۷۱۴۷۰
مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت که سرمربیان تیمهای ملی ایران و پرسپولیس در شرایط اقتصادی ایران بهترین دستمزدها را میگیرند.
امیر حاجرضایی در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره پیشبینیاش از قهرمان جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: نمیتوان پیشبینی کرد، اما برزیل را کمی بهتر از تیمهای دیگر دیدم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی در مورد اینکه آیا جام جهانی این دوره خوب بوده یا نه، تصریح کرد: بعضی از بازیها خوب بود، برخی هم نه. بازی دانمارک و فرانسه را نمیتوانستم نگاه کنم و تلویزیون را خاموش کردم، چون کسل کننده بود. بازی روسیه و اسپانیا هم قلابی بود، بازیکنان اسپانیا فقط پاس میدادند. شما زمانی میتوانید از مالکیت توپ استفاده کنید که به خلق موقعیت برسید. از آن طرف، بازی فرانسه و آرژانتین جذاب بود، چون گلهای زیادی داشت و داور ایرانی ما هم عالی سوت زد. بازی پرتغال و اروگوئه هم خوب اما بازیهای روز دوم یک هشتم نهایی کسل کننده بود.
پیشکسوت فوتبال کشورمان در واکنش به صحبتهای برخی مبنی بر اینکه ایران با توجه به حذف اسپانیا و پرتغال میتوانست راهی مرحله یک هشتم نهایی شود، گفت: اینها فرضیه است. بازی ایران مقابل پرتغال را دوست داشتم، چون پایاپای بازی کردیم. بدترین نمایش ما برابر مراکش بود. دفاعی بازی کردن اصولی دارد، وقتی دفاع میکنید، با پرس توپ را میگیرید و علاوه بر مالکیت توپ، صاحب ضد حمله میشوید. تیم ما در بازی برابر مراکش «ته» ایستاده بود و فقط دفاع میکرد. ما تیم خوب مراکش را نابود کردیم، تیمی که میتوانست به مرحله بعد صعود کند. نیمه دوم بازی برابر اسپانیا و پرتغال خوب بودیم و رضایت مردم را در پی داشت. شانس این را داشتیم که به مرحله بعد صعود کنیم.
حاجرضایی در ادامه گفتوگو خود با تسنیم درباره اختلاف دوباره کارلوس کیروش و برانکو ایوانکوویچ گفت: علاقهمند نیستم وارد این بحثها شوم، این مسائل دیگر جذاب نیست. چند بار باید این صحبتها را بشنویم؟ چند بار باید با ریش سفیدی آن را حل کنند؟ بعضیها میگویند اجازه دهید جنگ و جدل کنند تا نقطه ضعفهای فوتبال ما روشن شود، اما طبیعتا بحث جدیدی در آن نیست.
وی افزود: کیروش مربی خوبی است، اما شک نکنید به گفتارها و رفتارهای اجتماعی او نقد وارد است. از من نخواهید وارد جزئیات شوم، چون گفتم دوست ندارم حرفی بزنم. نقدهایی که به رفتارهای کیروش میشود، بار فنی او را تحت الشعاع قرار میدهد. از کیروش و برانکو میخواهم به فوتبال ما رحم کنند.
مربی پیشین تیم ملی در خصوص اینکه سوالی برای اهالی فوتبال بوجود آمده که چه کسی حقیقت را میگوید، گفت: نباید از یک نفر توقع برآورده شدن انتظارات را داشت. باید آگاهی داشته باشیم و مشکلات را در نظر بگیریم. شما نمیتوانید در رسانهتان هر چیزی را بنویسید و قطعا محدودیتهایی دارید. باید مراقب باشید چیزی را بنویسید که حواستان باشد. تضارب آرا و اختلافات تا جایی خوب است که تخریب و اساعه ادب نباشد. در فوتبال نمیتوانید بگویید همه چیز را میدانید، حتی الکس فرگوسن هم چنین چیزی را نمیگوید. شاید بیشتر بداند، اما همه فوتبال پیش او نیست. فوتبال ما نیاز به درمان دارد که هنوز حل نشده است.
حاجرضایی در پایان در مورد اینکه اگر کیروش و برانکو را ببیند، چه چیزی به آنها خواهد گفت، اظهار داشت: آقایان محترم، شما در بدترین شرایط اقتصادی، بهترین دستمزدها را در ایران میگیرید و در رفاه هستید. کارگران ما 6 ماه است حقوق نگرفتهاند، اما شما این حرفها را میزنید و از این کارها میکنید.
منبع: ساعت24
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۱۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مهمترین هدفم در بازی سازی بالا بردن نام ایران در سراسر جهان است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، این روزها گوشیهای هوشمند به یار و همراه همیشگی بزرگ و کوچک تبدیل شده و هرکسی در گوشه و کنار و موقع فراغت مشغول بالا و پایین کردن صفحه گوشی و بازی کردن با آن است. خوشبختانه در سالهای اخیر بازیهای موبایلی جای خود را در میان مردم باز کرده و استقبال خوبی از آنها صورت گرفته؛ چرا که مطابق با ذائقه مردم طراحی و ارائه شدهاند. یکی از این بازیها «امپراتورهای قلابی»است که به عنوان بهترین بازی موبایل و تبلت در فستیوال «گیم کانکشن ۲۰۲۴ آمریکا» شناخته و کاندید دریافت جایزه در بخش «بازی سال منا» شده است. به همین دلیل به سراغ مهرداد رضایی سازنده این بازی رفتیم و با وی به گفتوگو پرداختیم که در ادامه میخوانید:
آنا: لطفا درباره بازی «امپراتورهای قلابی» توضیح دهید.
رضایی: نخستین و اصلیترین من بازی «آناهیتا» بود که در سال ۱۳۹۷ ساخته شد و در جشنواره بازیهای رایانهای در ۲بخش بهترین داستان و بهترین بازی ماجرایی نامزد شد. بعد از آن، بازی ماجرایی محض و کمدی «فقط چپ را بگیر» یا (Just take your left) را ساختیم. و در نهایت مهمترین و موفق بازی که توانستیم بسازیم «امپراتورهای قلابی» است که بالای ۵ شخصیت دارد که گیمر مدام بین آنها سوییچ میکند. هر کدام از این کاراکترها در دنیای خود فکر میکنند که خیلی زرنگ هستند و چون داخل یک آپارتمان زندگی میکنند مدام مزاحم هم میشوند به نوعی فکر میکنند قدرت برترند اما در اصل همه آنها پوشالی و توهمزده هستند.
هم بازی کنید و هم انیمیشن ببنید
آنا: وجه تمایز این بازی با دیگر بازیها چیست؟
رضایی: وجه تمایز این بازی با سایر بازیها این است که هم میتوانید بازی کنید و هم انیمیشن ببینید و داستان را به صورت بازی جلو ببرید. در یکی از فستیوالها یکی از منتقدان ژاپنی گفته بود ما برای نخستین بار شاهد بازیی هستیم که صرفا بازی نیست و کارتون است و با نداشتن محدودیت سنی همه میتوانند از آن لذت ببرند. این بازی در فستیوال «گیم کانکشن۲۰۲۴امریکا» برنده جایزه بهترین بازی موبایل و تبلت و در «منا گیم آوارد» در بخش بهترین بازی سال نامزد دریافت جایزه شد. گفتنی است این دوره رقابتهای در فستیوال منا با حضور بازیهای مطرح از کشورهای آمریکایی و اروپایی برگزار شد.
آنا: این بازی چقدر در بین گیمرها طرفدار دارد؟
رضایی: این نوع بازیهای ماجرایی چون نیاز به فکر کردن دارد،مخاطبهای خاص خودش را دارد. این بازی در کافه بازار امتیاز کامل را گرفته و در سایت گیم خارجی روی سایت itch.io فروش خوبی داشته است، اما واقعیت این است که مخاطبان زیادی ندارد، کسی که با موبایل بازی میکند دوست دارد یک بازی را بهسرعت تمام کند و جایی را منفجر کند یا کارهایی از این دست انجام دهد و سرگرم شود. درحالیکه بازیها ماجرایی، فکری هستند و عموم گیمرها علاقه چندانی به آن نشان نمیدهند.
مطرح شدن نام ایران در سراسر جهان
آنا: هدف شما از بازیسازی چیست؟
رضایی: متاسفانه یا خوشبختانه در این صنعت به دنبال پول نیستم و برای دل خودم بازی میسازم. بنابراین در درجه اول بازی میسازم که خودم راضی شوم و بیشتر به دنبال کشف دنیاهای جدید ذهنم هستم نه تکرار بازیهای ساخته شده در دنیا، بلکه فکرهای خودم را خیلی بیشتر دوست دارم حتی اگر برایش مخاطب هم پیدا نشود؛ چون مخاطب بازیهایم باید اهل فکر کردن باشند. در درجه بعد مطرح شدن نام ایران در سراسر جهان تمام دغدغه من است. اسم ایران در تمام بازیها ثبت شود و امضای کار باشد. در بازی بعدی که قرار است ارائه شود و سناریوی آن تقریبا به طور کامل نمادهای ایرانی استفاده شده که می توانیم درگفتوگویی مفصل به جزئیات آن بپردازیم. خوشبختانه تجهیزات لازم در کشور وجود دارد که بتوانیم این صنعت را توسعه و گسترش دهیم و نیاز به مهاجرت نباشد.
آنا: در حال حاضر ایران در صنعت بازیسازی چه جایگاهی دارد؟
رضایی: با توجه به اینکه من گیمر بازیهای موبایلی نیستم، اما وضعیت بازیهای موبایلی در ایران خوب است و بازیهای کارتی، پازل و فکری به خوبی مورد استقبال قرار گرفته و رشد خوبی داشته. خوشبختانه بازی سازهای ایرانی در عین حال که شرکتهای بزرگی نیستند و حمایتهای چندانی نداشتند اما بازیهای خوبی ارائه کردند.
ورزشکاران در اولویت هستند تا هنرمندان
آنا: با چه چالشهایی در این زمینه مواجه هستید و چه انتظاری از متولیان دارید؟
رضایی: چالش شخصی من پیادهسازی افکارم در جهت طراحی و ارائه بازیهای جدید است؛ اما چالش دیگر این است که از نهادهای متولی انتظار دارم که بازیسازان را همچون ورزشکاران مورد توجه قراردهند، هنرمندان واقعا مهجور واقع شدهاند. این حمایتها هم لزوماً مادی نیست. شما ببینید وقتی یک کشتیگیر قهرمان میشود چقدر در رسانهها مطرح میشود. درحالیکه یک بازیساز در رسانهها دیده نمیشود. اگر تبلیغات و حمایتهای کافی صورت بگیرد ما میتوانیم بازیها را با قیمتهای بهتر و با تعداد بیشتری به فروش برسانیم؛ زیرا انیمیشن هزینهبراست و نیازمند تأمین مالی است.
اگر بخواهیم انیمیشنها را ارتقاء دهیم نیازمند حمایتهای بیشتری هستیم از سوی دیگر ما برای بازیسازی در کشور تهیه کننده کم داریم؛ زیرا ترجیح میدهند فیلم بسازند که خروجی خوبی از لحاظ مالی داشته باشد. ساخت انیمیشن دو سال زمان میبرد و معلوم نیست در آخر فروش خوبی داشته باشد یا خیر؟ پس حق دارند محتاطانه عمل کنند و پول را جایی سرمایه گذاری کنند که خروجی بهتری داشته باشد.
دیسکورد فضایی برای تبادل نظر بازی سازان/ علت از دسترس خارج شدن آن چیست؟
مسئله دیگر از دسترس خارج شدن سایت «دیسکورد» است این شبکه گیم شبکه بسیار خوبی جهت تبادل نظر بین بازی سازان در سراسر جهان بود که در آن بازی سازان مطرح دنیا به صورت برخط و آنی پاسخ سوال افراد را می دادند که خود این موضوع به رشد بازی سازان داخلی کمک بزرگی میکرد. به نظر من بهتر است در این زمینه تجدید نظری صورت بگیرد.
انتهای پیام/